Leggings

Plagget som är A & O i en liten kidos garderob är leggings! Jag vet inte hur många gånger jag skrivit om detta men de tåls att nämnas igen.

Dom är mjuka, sköna och sitter bra. Glipar inte och glider inte ner!

Den senaste uppdateringen i baby Blake's garderob är dessa från Mini rodini. Mönstret är verkligen super fint!

IMG_3414 IMG_3413Jag har fått frågan ang hur MR är i storlek när de kommer till just leggings. MR har dubbelstorlekar och generellt så tycker jag att dom går åt den större stoleken. 68/74 är mer en 74, 80/86 är mer en 86 osv.

I Blakes tiger leggings som kom i drop 1 köpte jag faktiskt 68/74. Ångrar det då B vuxit snabbt sista tiden och de sitter verkligen preciiiis. 80/86 är mer lagom och har någon cm till övers så de kör vi på nu!

För att ni ska kunna jämföra så har Blake 86/92 i leggings från Lindex. Kanske en fingervisning?

__________________________________________________________________________

Här hittar ni leggingsen från MR.
Kategori: Emily Slotte Taggar: Hur är Mini rodini i storlek, Mini Rodini, Mini Rodini drop 2, Mini Rodini peacock, Mini rodini leggings, leggings på pojkar;
Lisa Stenholm:

Englas hand 😄❤️❤️

Svar: Dessvärre har jag inte längre armar så ibland får man kalla på assistans, haha!
Emily

Laura Eriksson:

Har länge velat beställa leggings till sonen från MR men tycker att det är så knepigt med storlekar, han har 74/80 på leggings från Lindex och HM (80 måste dock vikas upp några varv). Är det 68/74 jag ska satsa på då om jag beställer från MR? :)

Svar: Ja om du vill att de ska sitta bra och inte bli pösiga och du behöver vika upp dem, kör på 68/74. Som sagt så kan B fortfarande ha 68/74, haha.
Emily

Kommentera inlägget här: