Köks-update!

Äntligen så är nya bänkskivan och kaklet på plats! Nu är de lite små fix kvar med fönsterkarmarna, ny kran och lampa sen är den delen klar och kan bockas av på den långa todo listan. Att ha hus är verkligen en ständig todo och när du tror att du är klar så dyker nästa sak upp. Nu till hösten har vi projekt badrum att ta tag i och de ska bli så spännande!


När jag var på resande fot förra veckan så hittade jag de ursöta pallarna hos Slättarpsgård. De är handgjorda i Marocko och kostade inte många kronor! Perfekt för B att sitta eller stå på för att nå upp till syrrans höjd!

För er som undrat om köksluckorna och om hur jag målat dem så kan ni läsa mer här.

Annika:

Så snyggt det blev :)
Jag och min sambo håller på att bygger hus och funderar på att ha Glowing Paris i ett utav gästrummen (framtida barnrum/killrum OM vi får barn och OM det blir en kille haha) men jag är lite velig. Så tänkte höra med dig som har den, upplevs den som en barnfärg eller funkar den som en vuxenfärg också om du förstår mig? :) Sen är jag lite nyfiken på om ni har fler än ett fönster i Bs rum? I vårt rum är det bara 1 fönster och tänker att det kan bli ganska mörkt med inte så mycket ljusinsläpp. Dock har vi snedtak som er som kommer lysa upp i vitt. Alla dessa färgbeslut...haha. Tack för en fin blogg och instakonto, såå mycket inspiration :) Med vänlig hälsning Annika

Svar: Tack snälla för värmande ord ❤️ Glowing Paris kan du absolut ha i ett så väl barnrum som "vuxenrum". Allt handlar om inredning! 😃 Vad gäller fönster så har Blake ett vanligt fönster och ett takfönster som bidrar enorm bra med ljus! Hoppas de va tillräckligt svar på dina frågor 😘
Emily Slotte

Annika:

Absolut, tusen tack. :) Tror vi kommer köra på glowing paris :D

Anonym:

Vad är det för golv ni har i köket? :) ser ut som betong :)

Svar: Åh nej tyvärr inte ... Vit målat trägolv som vi ska slipa upp! 😘
Emily Slotte

Emelie:

Vad har ni för golv i köket? Ser ut som betong? Riktigt läckert 😍

Anonym:

Hej!

Vad är det för beslag?

Svar: De kommer från specialbeslag.se 👌🏻
Emily Slotte

Kommentera inlägget här: