Lager på lager.

Här ute på landet ligger snön kvar och jösses så härligt det är! Jag önskar så innerligt att den kommer ligga kvar länge och att vi får en vit jul. Väldigt konstigt att jag just skrev de där ... Jag som inte alls uppskattar kyla och snö annars. Den här landet luften har verkligen påverkat mig positivt!

Jag måste tipsa om att klä kidsen i ullkläder nu när kylan är här. Jag har jobbat med barnkläder i flera år och att jobba med lager på lager principen är verkligen ett vinnande koncept. Tunna ullkläder närmast kroppen som transporterar bort fukt och håller värmen inne, bomull fungerar när barnet inte är för aktiv och de inte är för kallt. Som lager två fungerar tex ull eller fleece och det här lagret ska hålla värmen inne och vara luftigt, plagget behöver kunna andas för att inte kyla ner barnet och binda fukt. De tredje och sista lagret ska vara vind- och vattentätt och klara av alla väderlekar som vintern kan tänkas bjuda på.

Blake kör just nu bomull närmst kroppen och lager två i alpackaull från As we grow. Som lager tre kör han overall från MarMar.

Lisa:

Alltså den där guullige lille ❤️

Isabelle:

Hej! Kan du inte göra en diy beskrivning på lampan? Jättefin!

Svar: Yes, håller på med en just nu :)
Emily Slotte

Erica:

Vart kommer bordet ifrån? Så snyggt!

Svar: Vi har byggt de själva!
Emily Slotte

Kommentera inlägget här: