Smördegspizza!

Hjälp vad de sista dagarna bara spurtade iväg! De har varit fullt upp med besök, födelsedagsfirande, jobb (!!) och ja livet ni vet.

I helgen var min kompis Lisa hos oss och vi invigde helgen med bubbel, plock och godaste smördegspizzan. Den passar perfekt som tilltugg, en hel rätt eller som för oss, en del av fredags-plocket. För er som är sugna att prova så kommer receptet här:

En rulle smördeg
1 dl färskost
1 zucchini i tunna skivor
1 liten skivad rödlök
1 msk hackad rosmarin
En burk med strimlade, marinerade kronärtskockor
1 ägg
2 dl riven parmesan
Svartpeppar

Dela smördegen i två bitar, vik upp kanterna. Bre på färskosten. Varva zucchini och rödlöken ovanpå. Toppa med rosmarin, kronärtskockor och sist parmesan. Pensla kanterna med uppvispat ägg och vrid några varv med pepparkvarnen. Grädda pizzorna i ugnen i 200 grader i ca 25 min.

Sååå gott! 
Kategori: Allmänt Taggar: pizza med smördeg, recept på smördeg, smördegspizza, smördegspizzan;
rememberthiis.blogg.se:

Ser gott ut :D

ANNAWII ♥:

Mums!

ISA:

ja tack, vore gott att få smaka ;) <3

ajlimullersandvik.blogg.se:

Vi gör ofta smördegspixxa hemma, och det som alltid finns på är lök och kronärtskockor. ALLTID :D Men färskost har jag inte tänkt på, det ska jag testa nästa gång.

Inez:

Mums, det ser ju helt fantastiskt gott och mysigt ut! :)

ami:

Mums vad gott ! får ta testa nån gång , såg inte så svårt ut heller:D

Anonym:

Vilket fint bord ni har! Har ni byggt eller köpt?

Svar: Tack! De har vi byggt själva 😍
Emily Slotte

Anonym:

Vilket fint bord ni har! Har ni byggt eller köpt?

julia:

Det ska jag testa! :)

Kommentera inlägget här: