Weekend bag!

Idag ska jag iväg på en kompis 35 års fest. Hon bor i Norrtälje så tanken är att jag sover kvar och är alltså barnfri i knappt 24h. Skum känsla det där. Det har bara hänt en gång att jag sovit borta från B tidigar.

Så vad sker. Jo C har gått och blivit tok sjuk med hög feber, frossa och ont i kroppen. NEJ! Suck och stön. Efter mycket eftertanke så har vi frågat Christians mamma om barnvakt över natten och hon tackade ja.

Det blir den första gången B sover borta från oss och jag är faktiskt nervös. De tråkiga i de hela är ju att C ligger sjuk ist för att göra någon kul. Men men, så är de.

Hur som helst, nervös eller inte, så måste jag packa till B. Vi har införskaffat en extra stor skötväska/weekendbag för just dessa tillfällena och jag tänkte visa er den då jag är sjukt nöjd med den.

image

image

Väskan kommer från Elodie Details och går under benämningen skötväska. Du kan enkelt fästa den på vagnen med straps och den innehåller en tunnare skötbädd.

Det är egentligen inte i skötväske-syfte vi har den här väskan utan just för övernattningar och utflykter där du behöver packa med dig något mer saker än när du ska på promenad. Väska  är nämligen väldigt rymlig och riktigt snygg som weekendbag, jag skulle lätt kunna ha den som övernattnings väska inatt istället för Blake, hehe.

Väskan är i ett grått, avtorkbart material med snygga läderdetaljer som jag är en riktig sucker för.

image

Väskan innehåller flera fack som är perfekta för blöjor och våtservetter. Den har även ett fack för termosen som gör att den håller innehållet varmt, tummen upp för det!

image


Har du flera små barn så skulle jag tipsa om att ha denna som skötväska just pga allt du får med dig. Väskan är väldigt snygg och passar som sagt både till barnens utflykt som din egen.


______________________________________


Just ny har Lekmer rea på den här väskan så in och kika på den här. 

Kategori: Emily Slotte Taggar: Lekmer, barnartiklar, elodie details, elodie details skötväska, praktisk skötväska, stor skötväska;
Kommentera inlägget här: