Snabba frallor.

Jag vet att jag delat med mig av de här receptet innan men de är värt att upprepas! Snabba och goda frukostfrallor utan jäsning är verkligen grejen för oss på slöa helgmornar.

Gör så här:
5 dl mjöl av valfri sort (jag kör hälften graham och hälften vete).
1 msk bakpulver
1/4 tsk salt
2 msk sirap
2 1/2 dl vatten

Rör ihop allt och rulla ihop till runda bullar. Klä en plåt med bakplåtspapper och lägg bullarna på. In i ugnen på 200 grader i 12-15 min. Ät dem ugnsvarma med ost och sylt!

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

Älskar nybakat bröd!

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

Älskar nybakat bröd!

Bella:

Åh, detta ska absolut testas. Måste fråga dig lite om färger. Vi har vitt just nu i alla rum inkl vita möbler. Nu ska vi förändra lite med färg. Men jag är rädd att det blir lite som ett lapptäcke med olika nyanser om du hänger med vad jag menar. Sitter man i vardagsrummet så ser man både hall, kontor och kök. Hur får man det enhetligt?
Kikar på en bra färg till hallen och en liten skrubb som ligger i anslutning. Har målat i flertal nyanser nu men velar fram och tillbaks. Vad har du för färg i hall? Soft gråbeige eller ska man slå till med någon grå nyans?
Har drivved i köket på 2 av väggarna, dem syns inte från vardagsrum eller hallen, alltså det som syns är vitt.

Herregud, hur svårt kan det vara...haha.
Hoppas du har något tips för en virrepanna som mig. Älskar din blogg!

Svar: Jag förstår precis! De handlar väl om att hålla sin inom en viss färgskala för att de inte ska bli för spretigt. Jag väljer färger som går mot grått men i beiget, grönt osv. 😍
Emily Slotte

Kommentera inlägget här: