Julkulor.

 

 

I år ska vi för första gången någonsin ha en riktig gran hemma, jag är så pepp! Avsaknaden av julgran skapar ju även en avsaknad av julkulor att ha i granen.

I förra veckan hittade jag dessa som jag tyckte va lagom på något vis. Fina, enkla men ändå krussedulligga som man vill ha de till jul. Jag slog till på 6 paket då jag vill ha granen enhetlig. Kanske En fin liten vimpel får ta plats också, de återstår att se! Ni hittar dem HÄR.

Frågan är när man köper gran så man vet att den håller sig till jul? Och vilken typ av gran? Jösses alla dessa viktiga frågor som kräver svar.

FrökenTV, bloggen om tv och film:

fina

Malin:

Så fina! Vi köper alltid vanlig rödgran (gröngran?), för den doftar mest jul! Till skillnad från kungsgran (som dessutom är dyrare). Och brukar bli bara ett par dagar innan jul :)

Emma:

🎅 Bolmgrens Julkalender 2016 🎅
Lucka 8 är nu öppen! Idag kan du vinna en filt, inte mindre än ifrån elodiedetails 😍 Delta gärna! ❤️

Anonym:

Hej Emily! kan inte du dela med dig med lite tips och inspo på julklappar till the little ones..vad ska Blake få av tomten?🎁😍

När Annie fotograferar i Kalifornien:

WOW så fina! <3 Riktig gran? Utanför de flesta stormarknaderna finns det granförsäljare, men kontaktar du någon markägare ka du få lov att leta gran på deras mark. Jag personligen har köpt mina utanför den lokala mathandeln och dem har varit jättefina. :-) Låt bara stå i sval miljö innan du ställer in den i värmen, så håller den bättre!

Kommentera inlägget här: