Vecka 34

imageIdag går vi in i vecka 34! Tjoho, det går framåt för bebis B och magen!

Snart är vi även inne i november, vilket känns helt sjukt bara de. Då kan vi säga "nästa månad kommer han". Hur stört är inte det?

Vi har börjat kika på fub-online, läsa om förlossningen och diskutera smärtlindring här hemma. Det är Christians första barn och mitt första där jag har en aktiv och involverad pappa. Vilken skillnad det är! Det är så otroligt mysigt att vädra tankar och funderingar, prata om förväntningar och dela den oändliga längtan som vi båda har.

Jag är än så länge inte så nervös inför förlossningen. Jag känner mig rätt lugn och säker på vad jag har att förvänta mig, även om varje förlossning är helt unik.

Med Engla tog det drygt 2 dygn innan hon gjorde entré. Omständigheterna var lite speciella.  Jag blev igångsatt då jag fick en blödning och regelbundna värkar efter ett lyckat vändningsförsök i vecka 36. Det tog sin lilla tid och det var på håret att jag blev snittad.

Den här gången håller jag tummar och tår att naturen får ha sin gång och att det inte blir lika utdraget som sist!

Ca 7 veckor to go.. ♥
Kategori: Emily Slotte Taggar: emily slotte, gravid, gravidblogg, gravidmage, vecka 34;
Kommentera inlägget här: