Nytt år, samma sak.

I helgen har vi mestadels myst runt i mjukisar och kurerat oss hemma. Jag som gick in med världens härligaste det-här-året-ska-bli-annorlunda känsla har snabbt hamnat tillbaka där förra året slutade, i sjukdomsträsket. Nu är både jag och B dåliga med feber. Jag som sett fram emot en härlig och inspirerande vecka på Formex och allt. SÅ rackarns typiskt!
 
Hur som helst så går järnan på högvarv med mängder av tankar om hur jag vill göra om här hemma. Jag står verkligen i valet och kvalet i att måla om Blakes rum (och säng ...) Innan jul målade jag till och med om en vägg där inne men målade snabbt tillbaka till Nordsjös Deep Paris eftersom jag kände att hela myskänslan försvann. Jag har hittade en fin greige färg som jag är sugen på men funderar på om de kanske blir för beiget hemma hos oss då .. ? Sängen tycker jag är lite charmig som den är och kom av mig med penseln i högsta hugg. Juat nu iaf, de lär säkerligen ändras illa kvickt.
 
Några nytilskott i Blakes rum är en quilt, kudde och lampa från Ferm Living och Baby Shop. Jag har kärat ner mig i deras mönster och färger och kvalitén är verkligen superhärlig! Ni hittar hela Baby Shops sortiment av Ferm Living här. Nu blir det till att koka te och tända en brasa!
Anonym:

Färgkod snälla

Svar: Nordsjö jobbar inte med NCS koder utan färgen heter Deep Paris!
Emily Slotte

Anonym:

Vilken färg har du använt på klinkersen? Hur gjorde du?
Du har verkligen ett underbart hem!

Svar: De är Diamond floor från Nordsjö! Grym färg för trappa och golv. Jag tror jag tog 4000N i färg!
Emily Slotte

Anonym:

Så fint rum och färgen är magisk i hans rum. Så fint med dom inmålade hyllorna i hans rum, vad är det för några och vart kan man hitta dom? Älskar ditt hem, så fint! Tack för all inspiration! Hälsningar Annica

Svar: Tack för alla fina ord ❤️ Hyllorna är Billy hyllor från Ikea som jag borrat ihop och målat in i väggen ☺️😘
Emily Slotte

Jenna Cederbom:

Så fint rum han har 😊

Anonym:

Att måla bokhyllor! Har också ett par Billy bokhyllor.. Men jättefint att måla i samma som väggfärgen, använder man samma typ av färg som till vägg eller annan sort.?. Tänkte anv ambiance x-tra matt till vägg!

Kommentera inlägget här: