Sulky

IMG_6108Imorse var jag och B ute på en premiärtur med vår nya vagn. En sulky som kommer bli ett bra komplement till vår JOOLZ vagn.

De är en praktisk paraplysulky från Petit Cherie. Den är enkel att manövrera, har stor varukorg och tre smidiga ligglägen. Blake sitter riktigt bra i den faktiskt! B som älskar att alltid hålla i sig, dag som natt, sitter och håller i bygeln och tittar sig storögt omkring.

IMG_6106 IMG_6107Blake har aldrig tidigare suttit framåt i vagnen så det är nog en helt ny värld som öppnar sig för honom. Ni ser ju, hakan trillar nästan i marken, haha.

En av det bästa sakerna med vagnen är att suffletten har 5 lägen och en solskärm. Jag har verkligen saknat de på vår andra vagn även om det har gått att köpa till så har det inte blivit av.

Jag kan verkligen rekommendera att ha en sådan här typ av vagn som är lätt att fälla ihop, smidig att ha med i bilen och för kortare promenader. Ibland är det rätt kämpigt att få med vår andra vagn kan jag lova. Som sagt, perfekt komplement!

(Vagnen har självklart fempunktsbälte men B hade sitt knäppt över magen idag då han hade ett väldigt sug av att sitta liksom upphävd, haha.)

____________________________________________________________________________

Just nu har Jollyroom erbjudande på den här vagnen och man får även till en resväska, regnskydd, mugghållare och bygel. Passa på är mitt tips!
Kategori: Emily Slotte Taggar: Jollyroom, Petit Cherie Soleil, Petit cherie, barnvagn, barnvagns test, jollyroom.se, paraplusulky, sulky;
Kommentera inlägget här: