Saffransbiscotti

IMG_0413.JPG

Igår fick jag första riktiga julfeelingen. Jag och Blake körde Christian till fitnessfestivalen på morgonen och jag slog på Lugna favoriter som ENBART kör julmusik nu.

Jag satt och trallade med hela vägen hem och kände mig så där härligt upprymd av julkänslor.

Väl hemma röjde jag i skafferiet och upptäckte att varenda julkrydda hade nått utgångsdatum. Planen var att baka saffransbiscotti som jag fått någon märklig craving på. Det blev till att bege oss ut och handla med resten av stockholms befolkning.

IMG_0416.JPG

Eftersom de blev så sablans lyckade så tänkte jag att jag lägger in en länk till receptet jag använde mig av. Jag struntade dock i råsockret då de het enkelt kändes överflödigt.

Här hittar du Leilas saffransbiscotti, god som sjutton!

_________________________________________________________________________

Skärbräda från ellos, adventsljusstake i betong från Lagerhaus.
Kategori: Emily Slotte Taggar: Leilas biscotti, adventsbakning, adventsfika, biscotti, ellos, ellos.se, julbak, julbkaning, saffransbiscotti;
Kommentera inlägget här: