YES!

IMG_1310 IMG_1312 IMG_1311YES!

Vissa saker handlar verkligen om att bara göra det. Typ som att B ska sova i sin egen säng när han napar under dagen, och vi är hemma.

Jag har sett det som att han inte vill när han bökar runt, gnäller och har sig. Då har jag varit snabb med att plocka upp honom och försvara mig med att tänka " nej det går inte, han vill inte ligga själv".

Idag bullade jag upp med diverse snuttefiltar och favorit gosse kaninen runt honom. Sen sjöng jag (som alltid, typ den enda låten jag kan utantill) "vem kan segla förutan vind" och höll en hand på hans mage tills han slumrade in.

3 minuter tog det. TRE MINUTER!

Ibland handlar det verkligen om att bara göra det (och att ha en tillräckligt trött bebis såklart).
Kategori: Emily Slotte Taggar: 3 månader bebis, Garbo&Friends, Marnelly, babyblogg, mammblogg;
Kikki:

Hej!
Kikki här igen, jag skrev om sömntips för ett tag sedan och om "tass-metoden" som vi provade hemma. Ville bara säga att det du gjorde med lillskrutten för att han skulle somna är ungefär vad tass-metoden går ut på.


Härligt att det funkade! Som sagt, bra att han var trött bebis :)
Visst är det galet att vi har kommit ifrån vårt ursprung så mkt att vi "måste" ta hjälp av metoder för att få våra barn att sova, det är som om vi inte kan längre och litar på våra föräldrainstinkter. Lycka till och kör på!! Rutin, rutin, rutin, samma sak om och om igen. Vem kan segla för utan vind om och om igen! :) När det sen sitter för "napsen" dagtid fortsätter ni på samma inför natten.


Kram

Emily:

Hej! Ja men exakt! Jag läste på lite om tass-metoden efter att du skrev det. Så ja, nu kör vi någon blandning av den och ren instinkt.

Som du skriver är de verkligen galet med alla metoder till höger och vänster. Tass-metoden känns mer som suntförnuft än en metod egentligen.

Haha ja stackars barn! Måste se till att lära mig några fler sånger, haha. Men precis, rutin rutin, A och O mer de små! När dagen sitter går vi all in på nattrutinerna!

Stor kram!

Andrea Brandin:

Hej,
precis sådär får jag göra med min 3 månaders dotter Lo också! Hon bökar omkring ett tag men somnar tillslut. Man får liksom inte ge sig :)
Förresten, var är de fina sängkläderna ifrån?
Kram!

Emily:

Exakt! Just de där med att inte ge sig är hemligheten :)

Sängkläderna kommer från Garbo & Friends, de har så mkt fint!

Kram!

Kommentera inlägget här: