Weekend

Den här helgen startade utan att vi hade en enda plan. Vi hade en middag planerad i fredags men den blev avbokad och i ärlighetens namn var det rätt skönt.

Vi har verkligen tagit det lugnt, ätit gott och inhandlat lite julkappar. Tyvärr inte som sista, suck. Det är samma visa varje år, jag sparar några klappar till den riktiga hetsen startar.

I lördags var vi i Mall of scandinavia och armbågade oss fram. Herregud så mycket folk! En sak som jag gillar skarpt med MOS är att de helt skippat foodcourt-grejen som varit så poppis de senaste åren. Det ligger mysiga restauranger, AW ställen och snabbmatskedjor runt om i hela gallerian och de ger en känsla av att vara inne i city.

img_1950-1.jpeg

Jag och C smet in på ett ställe som heter Printz som låg på andra våningen. Ett riktigt mysigt ställe med god mat och trevlig personal. Stundvis glömde jag helt bort att vi faktiskt befann oss mitt i ett köpcentrum i den värsta av julrusher.

img_1946.jpeg

Vid ingången såg vi att de serverade en nyårsmeny som takeaway och vi som ännu inte planerat maten slog till. Den lät riktigt smarrig till ett bra pris.

Jag tycker oftast att nyår är rätt överskattat. Man har storslagna planer också blir det aldrig riktigt som planerat iaf. Som förra året tex när jag somnade med B på sängen innan klockan ens slagt tolv. Jag skyller på att B var nyfödd och jag var slut som människa, haha.

img_1949.jpeg

Så tips till er som ännu inte planerat mat för nyår - kör på takeaway! De finns på lite olika ställen och i varierande prisklass.
Kategori: Emily Slotte Taggar: Mall of scandinavia, Printz, nyår take away;
Kommentera inlägget här: