O-juligt

img_1952.jpeg

Jag är så OTROLIGT o-julig av mig, om nu ett sådan ord existerar? Jag skulle nog kunna dra de så långt att jag avskyr färgen rött och inte alls gillar att möblera om halva lägenheten för att få plats med massor av tomtar och annan juldekoration.

Ursch så tråkig jag låter, hemsk. Ska mina barn få växa upp där julstämningen är noll.noll? I år har jag faktiskt gjort mig till med adventsljusstaken (i betong) och pimpat den med mossa och kanel. Jag och Engla har pysslat ihop ett mindre snyggt pepparkakshus och julbakat. Det är klart de ska vara julstämning, men det behöver inte gå till överdrift.

img_1932.jpeg

När B fyllde år fick jag de här fina amaryllisarna. Det är juligt och fina, tycker ni inte? De är lagom.

Jag hoppas lite att jag till nästa år släpper till ännu lite mer, kanske köper en gran och får upp mer julbelysning. De ska banne mig bli mitt nyårslöfte!
Kategori: Emily Slotte Taggar: Garbo & Friends, Jollyroom, Lekmer, Svenskt tenn Dagg, ellos, ellos soffbord, filt Mio, ikea gardiner, inredning, inrednings inspiration, vardagsrums inspiration;
Sara:

Jag älskar julbelysning! En massa små tomtar och skit däremot...kan jag stå över. ;) Och julgran är ju bara besvärligt...även om det är mysigt. Har lovat att nästa jul, när vi har en liten, då ska vi ha gran. Men i år hoppar vi över. :)

Svar: Skönt att vi är fler ;) Jag sa samma sak förra året, att vi skulle ha en gran i år. De hade blivit en katastrof! De hade inte varit en lugn stund med B som är överallt, haha. Eller så är de bara jag som inte vill egentligen .. Men till nästa år ska ja bli ännu bättre! God Jul till dig!
Emily

Kommentera inlägget här: