Badpojken

IMG_3001 IMG_3002Blake har gått från att AVSKY att bada till att faktiskt gilla det. Jag skulle till och med sträcka mig till att han njuter av det.

Vi har en badbalja från stokke som fungerar fint nu när B är stadigare i ryggen och kan vara mer upprätt. Innan har han legat som en hal ål och viftat med armar och ben i ren panik.

Igår blev det ett helt ofrivilligt bad då baby B körde en sådan där härlig total tömning … ja ni vet, all over och allt det där. De hela slutade lyckligt med ett skönt bad och en total sanering. Win win!

Hur söt är inte B i sin morgonrock som faster köpt btw? Totalt och helt onödigt men så jäkla sött så jag spricker ♥
Kategori: Emily Slotte Taggar: babyblogg, bada, mammablogg, stokke;
Jeannine:

Men vad fin, den är ett måste på beachen i sommar ju

jennifer.o:

Hur söt är inte lilla B?! Jag undrar, använder ni stokke flexibath? Läste förut att du använde sophie la girafe babyprodukter för tvätt (?) men har nu också läst att man inte får använda olja i stokkebaljan! Hur funkar det? Vår bebis kommer snart och jag är lite "orolig" över hur allt sånt ska funka! Kanske man kan bada utan olja och smörja sen?
Hoppas du vill svara :)

Svar: Hej Jennifer! Det stämmer, vi använder stokke flexibath. Dock så har jag helt missat informationen ang oljan? Vi har rätt mycket olja i då B är rätt torr av sig. Visst sätter de sig olja rätt lätt i plasten i badet men det går bort när vi tvättar baljan med tvål och svamp. De är så lätt att de små blir torra i hyn så vi kör all in med olja i vattnet och sen smörjer ja alltid B med miniderm efteråt på hans torra partier. Vad härlig med bebisen :) Jag önskar dig all lycka!
Emily Slotte

Kommentera inlägget här: