Status

Processed with VSCOcam with t1 preset4 dagar till due date och inte en bebis i sikte!

Så här gravid har jag aldrig varit. Engla föddes ju som sagt i vecka 36+2 vilket nu är 3 veckor sedan i den här graviditeten. Jag trodde nog att jag skulle vara ÄNNU större, känna mig ÄNNU otympligare och vara snudden på deprimerad nu men nja, inte riktigt.

Det jobbiga som tillkommit nu sista veckan är att jag börjar få svårt att andas när jag ligger på rygg och ska sova. Som känt så är ju inte valmöjligheterna av sovposition inte direkt enorma som höggravid. Det känns liksom som att han ligger precis vid mina lungor och trycker vilket är hemskt obehagligt.

Idag är det dags för vad jag hoppas är det sista barnmorskebesöket. Jag hoppas även på att få en så kallad "hinnsvepning" som kan, om det vill sig väl, reta igång förlossningen. Håll era tummar och tår så den lilla sängen slipper stå bebis-tom så länge till.
Kategori: Emily Slotte Taggar: bebis, bebisrum, gravid, gravid blogg, gravidblogg, höggravid, numero 74;
Kommentera inlägget här: